کد خبر: ۹۲۴۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸

عملکرد کاروان ایران در روز اول المپیک| از تاریخ‌سازی الفتی تا برد نوشاد و حذف رستمیان

روز نخست رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با تاریخ‌سازی در ژیمناستیک، برد نوشاد و حذف رستمیان و پاکدامن پایان یافت.
عملکرد کاروان ایران در روز اول المپیک| از تاریخ‌سازی الفتی تا برد نوشاد و حذف رستمیان
آفتاب‌‌نیوز :

 رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به صورت رسمی آغاز شد.

نتایج ورزشکاران کشورمان در روز نخست به شرح زیر است:

مجلل راهی شانس مجدد شد

فاطمه مجلل ملی پوش روئینگ کشورمان در بازی‌های المپیک پاریس در گروه خود چهارم و راهی مرحله شانس مجدد شد.

پایان کار شمشیربازان ایران در انفرادی با شکست پاکدامن

محمد فتوحی، نخستین نماینده شمشیربازی کشورمان در اسلحه سابر در جدول ۶۴ نفره به مصاف جبران زئآ از مکزیک رفت و در نهایت ۱۵ بر ۱۳ شکست خورد و حذف شد.

در ادامه مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر المپیک ۲۰۲۴ پاریس، علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی مقابل یوشیدا کنتو از ژاپن قرار گرفت. در این بازی پاکدامن توانست ۱۵ بر ۱۱ پیروز شده و راهی یک هشتم نهایی شود.

محمد رهبری به عنوان سومین نماینده شمشیربازی کشورمان در بخش انفرادی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس در جدول ۳۲ نفره مقابل سپاستین پاتریس از فرانسه قرار گرفت و در نهایت ۱۵ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کرد. رهبری با این نتیجه حذف شد و همانند محمد فتوحی از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.

در مرحله یک هشتم علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی مقابل اوه سانگوک از کره جنوبی قرار گرفت. در این بازی پاکدامن نتوانست حریف بازیکن کره‌ای شود و در نهایت ۱۵ بر ۱۰ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بدین ترتیب با این نتیجه و همچنین حذف فتوحی و رهبری، کار شمشیربازان ایران در بخش انفرادی به پایان رسید.

تاریخ‌سازی الفتی در المپیک پاریس با صعود به فینال

مرحله مقدماتی مسابقات پرش خرک رشته ژیمناستیک هنری سی‌وسومین دوره رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز (شنبه) در سالن برسی آره‌نا برگزار شد و مهدی الفتی موفق به تاریخ‌سازی شد و به برای اولین بار یک ژیمناست ایرانی به فینال رقابت‌های پرش خرک راه یافت. 

الفتی در رقابت با ۱۸ ژیمناست مرحله مقدماتی دو پرش موفق داشت که در پرش نخست ۱۴.۶۶۶ امتیاز کسب کرد و در پرش دوم نیز به امتیاز ۱۴.۵۰۰ امتیاز رسید تا با میانگین امتیاز ۱۵.۵۸۳ در پایان مسابقات با شایستگی در جایگاه هشتم قرار بگیرد و مجوز حضور در مرحله فینال را کسب کند. در این ماده ژیمناست‌های اوکراین و بریتانیا ٢ نماینده، کرواسی، جمهوری چک، ارمنستان نیز به فینال رسیدند. 

مرحله فینال پرش خرک یکشنبه ۱۴ مردادماه برگزار خواهد شد.

رستمیان از صعود به فینال بازماند

در نخستین روز از بازی‌های المپیک پاریس امروز شنبه هانیه رستمیان در مرحله مقدماتی تپانچه ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفت. 

وی در این ماده با ۵۷۱ امتیاز در رده بیست و دوم قرارگرفت و از صعود به مرحله فینال بازماند. ۸ تیرانداز راهی فینال شدند. نمایندگان کشور‌های مجارستان، کره جنوبی (۲ نفر)، هند، چین (۲ نفر)، ویتنام و ترکیه به فینال راه یافتند.

پیروزی مقتدرانه نوشاد عالمیان

نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی میز کشورمان در نخستین بازی خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف اولاجید اوموتایو از نیجریه با رنک ۱۰۴ رفت.

در این بازی نوشاد گیم اول را واگذار کرد، اما ۴ گیم بعدی را پیروز شد و با حساب ۴ بر یک برنده شد و به مرحله بعدی راه یافت.

حذف زودهنگام شهسواری

در ادامه مسابقات تنیس روی میز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ندا شهسواری نماینده کشورمان و پرچمدار کاروان ایران در نخستین بازی خود مقابل حریف مطرحی از کشور میزبان پریتیکاپاواده رفت و در نهایت ۴ بر یک شکست خورد.

در این مسابقه ندا گیم‌های اول، سوم، چهارم و پنجم را واگذار کرد و گیم دوم را پیروز شد.

شهسواری با این نتیجه از دور رقابت‌ها حذف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین